0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
مزایای استفاده از اسانس‌های خوراکی؛ خوش‌عطروطعم‌ترین تجربه‌ی یک آشپز!

خوردن همه اسانس‌ها بی‌خطر نیست، اما این‌که بعضیاشون فواید زیادی برای سلامتی دارن، نکته‌ایه که نمی‌شه ازش گذشت. اسانس خوراکی معمولا به سه روش استفاده می‌شه؛ از طریق غذا، کپسول یا  مصرف مستقیم. در مورد مصرف مستقیم،  مهمه که اسانس‌ها با آب، الکل یا روغن حاملی مثل روغن‌ زیتون رقیق بشن و البته نباید فراموش کنیم اسانس‌های خالص به‌قدری قوی هستن که مصرفشون به تنهایی و بدون همراهیِ رقیق‌کننده، توصیه نشه.

لازمه بدونین بعضی اسانس‌ها در روغن و بعضی‌ها در آب یا الکل حل میشن.

میشه گفت نه همه اسانس‌های خوراکی، اما اکثرشون در آب و الکل حل میشن ولی اسانس‌های بهداشتی و عطری حلال در روغنن.

خواص اسانس خوراکی ثابت می‌کنن که حتی در مواردی میشه به‌طور صنعتی برای افزایش ماندگاری مواد غذایی استفاده بشن که قابلیت وسوسه‌کننده‌ایه!

می‌تونین با اسانس‌ خوراکیِ لیمو، ریحان، آویشن و دارچین شروع کنید. اگر اهل ریسک در خلق مزه‌ها باشید، بهتره اسانس نعناع رو به مایع کیکِ براونی اضافه کنید یا لیمونادتون رو با اسانس اسطوخودوس مزه‌دار کنید. استفاده از اسانس پونه کوهی و آویشن هم برای طعم‌دار‌کردن خوراک سبزیجات یا ماهی غوغا می‌کنه! اسانس انبه طعم و عطری لاکچری پسند داره و اسانس کشمش برای انواع شیرینی و کلوچه های سنتی توصیه می‌شه.

اسانس‌ها غلظت بالایی دارن؛ برای همین بیشترِ مواقع یک تا سه قطره‌شون درعین مصرف ایمن، طعم و عطر دلخواه رو به خوراکی مدنظرتون می‌ده.

از طرفی اسانس خوراکی صرفا برای خوردن نیستن. می‌تونیم ازشون برای درمان بیماری‌هایی مثل آرتروز استفاده کنیم. اسانس‌های زردچوبه، کندر، نارنج و زنجبیل خواص ضدالتهابی دارن که  تورم و درد آرتوروز رو بهتر می‌کنن. اسانس زنجبیل با کاهش التهاب اعصاب، به تسکین علائم دردناک بیماری‌های التهاب مفاصل هم کمک می‌کنه.

خرید اسانس خوراکی ممکنه در فرایند هضم سالم و کاهش وزن نتایج غافلگیرکننده‌ای داشته باشه. اسانس رازیانه، نعناع و اسانس زنجبیل تاثیر فوق العاده‌ای در بهبود سندرم روده نشت‌کننده دارن . البته اگر بیماری جدی مخصوصا از نوع آلرژیک دارید، بهتره قبل از استفاده با پزشک مشورت کنید.روش استفاده اسانس خوراکی طوری هست که معمولاً در پایان پخت‌وپز اضافه می‌شن تا طعم و مزه‌شون حفظ بشه(معمولا اسانس‌هارو روی حرارت مستقیم و یا با شدت بالا قرار نمی‌دن و در قسمتی از جریان پخت یا ترکیب به محصول نهایی اضافه می‌کنن)

. با این وجود، اگه طعمی که با اسانس خلق کردید، بیش از حدِ دلخواه‌تون قوی بود، قبل از سرو اجازه بدین کمی بجوشه.اسانس‌ها می‌تونن جایگزین قابل اعتمادی برای گیاهان و ادویه‌جات تازه‌ای باشن که استفاده می‌کنین. همچنین در بعضی از رسپی‌های غذایی (دستور طبخ غذا یا هرچیزی)، می‌تونین به جای پوست لیمو و پوست پرتقال ازشون استفاده کنید.

اگه دوست دارین از اسانس ها بیشتر بدونین ، اینجا رو لمس کنین و به پایین اون صفحه برین. :)