0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
تفاوت بین اسانس و عصاره

تفاوت بین اسانس و عصاره؛ با آگاهی کافی انتخاب کنید

(زمان مطالعه 2 دقیقه)

تفاوت اسانس و عصاره در فرایند استخراج‌شونه. هر دو از قسمت‌های مختلف گیاهان استخراج می‌شن اما روش استخراج متفاوته.

 از اون‌جایی‌که فرایند تولید اسانس با روش تقطیر انجام می‌شه، کمی پیچیده‌تره.

عصاره‌های گیاهان زمانی تولید می‌شن که مواد گیاهی به مدت طولانی‌تری در مایعاتی مثل آب یا روغن مرطوب بشن تا طعم، خواص دارویی و عطرشون به خوردِ همون مایع بره و "عصاره" شکل بگیره. عصاره وانیل معمولا در مقایسه با اسانس وانیل ارزش غذایی پایین‌تری داره و اگر تجربه قنادی داشته باشین، خوب می‌دونید که ممکنه مجبور به استفاده مقدار بیشتری از عصاره نسبت به اسانس وانیل باشید تا عطر موردنظرتون رو ایجاد کنه.

علی‌رغم استفاده از هر دو در آروماتراپی،اسانس‌های معطر خواص دارویی بیشتری دارن. این اسانس‌ها بیشتر در ماساژها و جلسات رایحه درمانی  استفاده می‌شن.

برای تولید محصولات زیبایی و آرایشی هم پرچم استفاده از اسانس‌ها به‌شدت بالا است! البته نباید فراموش بشه که بعضی از گیاهان اسانس ندارن اما عصاره‌شون می‌تونه به‌طور گسترده جمع‌آوری و مورد‌استفاده قرار بگیره.

    تهیه عصاره‌های گیاهی بسیار آسونه اما تولید اسانس کار آسونی نیست . اسانس‌‌ خوراکی در انواع مختلف، برای تولید به شرایط محیطی خوب، تجهیزات و ماشین‌آلات مناسب نیاز دارن. بهتره بدونین وقتی بطری حاوی اسانس به دست شما می‌رسه هزاردفعه بلکه هم بیشتر، امتحان شده! همینه که باافتخار می‌گیم فرایند تولیدش حساسه و تولیدکنندگانش مسئولیت سنگینی در قبال رسیدن این اسانس‌ها به دست شما دارن.

اسانس لازم داری اینجارو لمس کن.

   نکته‌ای هست که شاید برای شما جالب باشه و البته تفاوت قیمت اسانس با عصاره رو توجیه کنه؛ عصاره‌ها به مقدار زیادی از مواد گیاهی در طول فرایند تولید، نیاز ندارن. اما برای تولید مقدار کمی از اسانس، مقدار بسیار زیادی مواد گیاهی نیازه که این ماجرا به خاطر پیچیدگی فرایند تولید اسانس‌ها است. این یعنی مواد اولیه و هزینه تولید زیاد درازای خروجی کم اما ارزشمند و یک تفاوت فوق‌العاده در عطر و طعم. وقتش نرسیده به اسانس‌ خوراکی ایمان بیارید؟!

اگرم میخوای راجع به اسانسها بیشتر بدونی ، این متنو لمس کن . ( برو پایین اون صفحه)